Direktlänk till inlägg 12 december 2008

Heeeeej igen!!

Av Gunilla - 12 december 2008 19:13

ett livstecken från en riktig slöis!


Förra helgen tänkte jag vara duktig och ta med mig kameran ut när jag var på prommis med Bella det var så fantaskiskt vackert med all snö, ja vi har nåt enormt med snö här i Jämtland. Väl ute beväpnad med kameran i högsta hugg fanns det inte ett uns batterier kvar i densamma och hela mitt iver med foto och bloggskrivande bara lixom rann av mig....


Sen efter att ha blivit stor celebritet (se mitt förra och enda inlägg från November så förstår ni nog vad jag menar) har jag väl blivit lite bekväm av mig kan kan tänka....:-)


Vi har varit på utställning jag och Bella. M och L hänkade också...tyvärr kom vi inte vidare då Bella uppförde sig som en ostkrok....en galet glad ostkrok men dock en ostkrok :-)


Här är ostkroksbedömningen:

"Mkt glad, härlig tik. Goda proportioner. Bra huvud. Mörka fina ögon. Bra öron. Bra hals och front. Aningen grund bröstkorg. Perfekt hull. Karpar i ryggen (uppskjutande rygg). Brant kors. Korrekt svans. Normalt vinklad, rör sig med lätta steg. Något mjuk päls än men vackra färger."

Domare på denna inoff utställning var Ewa Widstrand (hon hade aldrig tidigare sett en Schappis live.....) Men då vi som vanligt var ensam i rasen så tillskansade sig Bella 1 pris!

Ooooo vad jag tycker att det var kul att gå här med dig matte!!!!!!


Mattes snörping


Nu är det ju snart Idolfinal och jag jag sett tidigare ska jag väl se finalen också. Antar att Kevin vinner och att det blir Alice som det kommer att gå bra för i framtiden....


Alice ja, förhoppningsvis min nya medryttarhäst. Rompa funkade inget vidare så det kapitlet avslutade jag i början av november.


Varit och ridit idag. Red igen en lektion som jag missade för ett tag sedan. Det var hoppning på schemat. Jag hoppar ju med skräckblandad förtjusning men idag gick det jättebra. Har en härlig häst nu ett tag, ett litet krutpaket, ett kallblod som gillar att det går fort, fort. Men han är ärlig och superhärlig. Att han sedan är söt som en sockerbit gör ju inte saken sämre....


Alice ja, jag hoppas att det går vägen, jag har haft lite andra hästa på gång med det har inte blivit ngt av det. Innan var det ett fyraårigt fullblod. Jättehärlig men hon som hade hästen valde istället en tjej som hoppat och tävlat mycket och det var helt OK tyckte jag. Alice har också fullblod i sig och har tävlingshoppat med hennes nuvarande ägare men hoppningen låter jag nog bli, jag gillar ju dressyr istället jag.


Bella får hänka i morgon vi får väl se om vi rider ut en sväng.


Idag var det riktigt kul att blogga så jag ska nog fortsätta ett tag till i alla fall .....


Hörs!

 
 
Kattis

Kattis

12 december 2008 21:44

Wow, grattis till så fint resultat på utställningen! :-) Skojsigt... och nog är hon söt alltid, Bella. :-P

Lycka till med din nya häst oxå, hoppas det funkar bättre den här gången och att det känns mer som en häst i din smak. :-)

http://www.geocities.com/kattis_ghetto

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards