Alla inlägg under oktober 2007

Av Gunilla - 13 oktober 2007 15:51

Denna är ju så rolig, stackars människa och jag undrar också vad hon ätit.....:-)

Av Gunilla - 13 oktober 2007 15:21

Det gäller att hålla tungan rätt i munnen annars kan det gå precis hur som helst.... fniss, fniss.....




Av Gunilla - 13 oktober 2007 11:24

Lite nya bilder på monster....


På prommisen häromdagen skulle ju inte Bella blöta ned sig var det tänkt .....En utopi. Så fort vi närmade oss Storsjöns strand flög hon som en projektil rakt ned i vattnet. Det är ju kallt nu! Konstig hund.


En sista utskällning av vattnet i år :-)


Hon verkar dock inte tycka att det är speciellt kallt. Det är väl förmodligen bara frusna mattar som tycker det. Väl uppe ur vattnet ska det spanas åt alla håll....


Först åt ena hållet..... oh, spännande, en båt!......

Konstig sak, åra för pygmeer?....



Och sen åt andra hållet....

 Bella spanar ut över vattnet och allt spännande som kanske finns där...."- Kanske man kan få se nåt odjur.... eller... ja, just ja, det är ju jag som heter Monster......:-)"



När vi var på väg hem träffade vi polarn Knicken och han behövde busas upp lite. Att Bella gått på prommis nån timma spelade ingen roll hon var snabbt på´t igen.....

B U U U U U U S!!!

Av Gunilla - 13 oktober 2007 10:43

Förstås slängde jag ett litet öga på klockan vid 06:15 men sen somnade jag om och sov sött ett bra tag till. Ovanligt skulle jag kunna sammanfatta det.


Varit ute en prommis med monster.....Jag har nog inte samma smak som hon....i en buske hittade hon något som var oemotståndligt i hennes tycke.  Det var brunt och klibbigt...jag tror att jag inte behöver gå närmare in i en detaljerad förklaring. Bella blev till salu under ett antal minuter för det är så fullkomligt vråläckligt. Inte första gången hon dyker ned i slikt äckel heller och mumsar förtjust. OK, hon är hund och har lite andra preferensramar över vad som är sagolikt mysigt och inte, men jag kan inte riktigt fixa det ......Förhoppningsvis klingar det specifika intresset av med tiden :-).

En kompis hade två beardisar och för den ena var intresset för äckliga saker på topp hela livet så vi får väl se.


Idag är det däckbyte (vi har äntligen insett att vi är på väg mot vinter) som står överst på "att-göra-listan". Sedan ska vi inhandla en smaskig korg till den nyblivne 40:åringen. (Ja, dvs korgens smaskighet ska jag låta vara osagd men innehållet är det som ska bli smaskigt :-)...)


I morgon efter köttpackningen kommer förhoppningsvis mina föräldrar hit och äter middag men de vet inte om det ännu så jag ska ringa och ge dem en invitation alldeles snart. Vill ni komma hit och äta middag ,I & O?   :-)...


Jag ska ha 100 spänn NUUU!!!, säger just min ena förtjusande dotter.

Jag har inga kontanter på mig försöker jag lite fint säga "Meh e ru dum?" svarar den förtjusande dotter.....Suck . Tydligen är vi skyldiga pengar nu igen .....Jag vet inte riktigt hur man gör. Jag lånar aldrig pengar av mina barn, de får sin veckopeng i tid och ändå blir jag skyldig pengar i tid och otid...... Jag för står helt enkelt inte riktigt hur de hänger ihop...

Av Gunilla - 12 oktober 2007 19:21

Efter en tuff start på veckan gick den ut lite hårdare för att tillslut klinga av vid 17 tiden idag......

Hunnit vara en sväng i Växjö mellan måndag och onsdag. Gillar Växjö. Insåg att jag inte hade några rena kläder i måndags när jag skulle packa vilket ledde till ett besök på stadens Indiska när jag väl kom fram till växjö. Där inhandlades en snygg blus och ett svart linne.


På torsdagen hade de lovat/hotat med snö här men när persiennen smögs upp på torsdags morgonen var backen fortfarande bar......kanske skulle det vända och bli sommar igen......:-)


Tyvärr så började flingorna dala mittidan nångång i går. Vägen till stallet var bar men när vi ridit klart och skulle åka hem var det massor med snö och vinterdäcken låg hemma i garaget alltså på behörigt avstånd. Så det var att köra  i snigelfart hela vägen hem från stallet.


 Tänk att man aldrig lär sig. Börjar man komma till denna tid på året bör man inte bli alltör förvånad som det skulle komma snö. Tyvärr är de så att man inte tror sina ögon när snön väl ligger på backen i stora drivor. Måste vara nån sorts snögen som fattas :-)


Tjejen som skulle rida min favvis ville inte ha honom så hon frågade lite snällt om jag kunde förbarma mig och det kunde jag förstås. Jag ska ta kort på honom och sätta in på bloggen. Han är en godbit , en tjurig sådan.


Mulat in en halv pizza varit ute på en busprommis med Bella och ska nu mula lite ostkrokar framför tv:n. Förmodligen kommer jag att somna tvärt.


I morgon ska vi på kalas och söndagen kommer att tillbringas i en balja full med köttfärs som ska packas i påsar.


Nästa vecka blir ddt lite mer resa av men då bara ett par dagar. Sen T R O R

jag att det är lugnt ett tag. Nu ska här mulas ostkrokar........


Vågen skiter jag i.....:-)




Av Gunilla - 7 oktober 2007 11:31

Nu är Bella anmäld till ytterligare en inofficiell utställning den 10 november. Den kommer att hållas här på Frösön på gamla F4. Kul att se hur det går denna gång. Förmodligen inte speciellt många Schappisar nu heller men jag hoppas att hennes halvsyster Svea är där. Vi har varit på väg att träffas hur många gånger som helst men nu ska jag ta mig i kragen och bjuda hit Svea och hennes trevliga matte.


Ganska juste väder så jag ska ta mig i kragen och gå en lång långis. ska försöka släpa med mig min lata make.....


Sådär klar och hög luft som det är härliga höstdagar. Vaknade som vanligt alldeles för tidigt men jag låg åtminståne still.....Har nu bestämt oss för tapeter. Det blir inte den tapet som jag har som bakgrundsbild utan den som har större blommor som fondtapet och en något ljusare men med mer struktur  som "bastapet". L valde att ha tapeter som går i snyggt rosa som bas och en ganska mörkt brun tapet med linjer. Riktigt snyggt kommer det nog att bli.

Av Gunilla - 6 oktober 2007 23:11

Äntligen lördag efter en ganska hektisk vecka. Och vad gör man i dag då när veckan varat i 2000 timmar känns det som ......jo man byter rum mellan M och den långe som tills igår bott i källaren. Smurtigt för då behöver jag ju alltså inte vara ledig i dag heller. Burit och städat och slängt kartong och påsvis med gamla trasiga grejor, gamla tidningar och annat skrot som nästan varit omöjligt att avvara tills nu. Denna gång har det inte ens åkt till någon mellanlagringsstation utan bara huvudstupa rakt ned i garaget för vidare bortforsling till tippen så snart det går.


Bella har sett ytterst förvånad ut hela dagen och förmodligen undrat om vi blivit galna hela bunten när vi fejjat som skållade troll hela dagen.


Bakgrunden till flytten är att den långe helt enkelt inte kan hålla rummet ens i hyfsat resonabelt skick. Det såg helt enkelt  urjä..ligt ut där hela tiden. Vi har sedan i våras sagt att om han inte börjar kamma till sig och städa i alla fall ibland så får han tillbaka sitt gamla rum och M får flytta ned i källaren.


Hon har fejjat och städat som en galning. Den långe har mest muttrat men det har faktisk gått över förväntan bra.


Jag är trött som en trasa efter flyttningen och har ont i min "drabortallarötterviharpåhelagårdenunderenhelg"-axeln men det går väl över.....


Bodde hos en kompis när jag var i storstan. Återupptog kontakten med henne för något år sedan och vi har verkligen kul ihop. Vi hängde ihop jämt för en massa år sendan men så flyttade hon till Stockholm och vi kom ifrån varandra.


På måndag bär det av till Växjö..... Men sen blir det förhoppningsvis lugnt ett tag. Men jag missar i alla fall inte ridningen denna vecka......hoppas jag

Av Gunilla - 1 oktober 2007 19:37

Regnet sprutade ned när jag och fröken Bella gick vår morgonprommis. Det var ganska skönt i alla fall. Fördelen med en morgonprommis är att jag vaknar! Ordentligt och ju kallare det är ju vaknare kommer jag att bli :-)


Möten, jobb, trevlig och god lunch med Helan, jobb och så hem.

Efter maten tog jag och Bella och M en prommis till. Vi gick upp i frösöbacken (där jag och Bella en dag skulle hitta ett läskigt lik enligt mina nyinflyttade deckarplaner..... vi hittade dock som tur var inte ens en död mus.....)

Bella och M sprang i kapp och båda två tyckte att det var jättekul. Bella blev dock en aning skitigare eftersom M hade stävlar på och Bella ännu inte äger några sådana (ska inte få det för den delen heller, för det finns väl inget töntigare än att klä upp sina hundar i kläder! Köp en docka om något ska kläs på......)


Väl hemma åkte valda delar av sällskapet in i duschen och jag tror bestämt att hon fortfarande far runt som ett jihu och torkar sitt skägg mot allt och alla......


Försökte få tag i hotellrum i Kista idag. Det visade sig vara ett omöjligt projekt, det får helt enkelt bli lägenheten istället. Som tur var var den ledig. Ligger på söder och är ett ganska mysigt krypin. Det får väl klivas upp lite tidigare då än om jag fått hotell i Kista men det funkar.


Kan ju vara bra med ett par minuters framförhållning men det blev bara inte av. Ska bli spännande att gå kursen, den handlar om en projektledningmodell som heter PPS. Ja!! Jag tycker i alla fall att det ska bli spännande..........


Det börjar nog vara dags att lägga mig snart, taxi h.....et kommer kl 05.45 så några stora utsvävningar inför kvällen ges ju inte tillfälle för. Men lite sappning hinner jag nog med i vaket tillstånd.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards