Alla inlägg den 18 oktober 2007

Av Gunilla - 18 oktober 2007 20:07

En för mig alldeles ny företeelse som tydligen slukar folk med hull och hår. Jag fattar inte riktigt tjusningen.... eller så vet jag helt enkelt inte hur man gör. Kollar runt lite och lite till och vet inte riktigt vad som är så fränt. Men det tar väl bara lite tid att lära gamla hundar att sitta som man säger.


Hunnit med en vända till Stockholm även denna vecka. Taxin i tisdags morse var ovanligt sen vilket innebar att jag checkade in ganska sent men det skulle nog gå vägen.....trodde jag..... Bagagebandet gick varv efter varv efter varv men inte hade min väska följt med till storstan inte. Lustigt nog hade den dam jag delade taxi med till Frösö flygplats (eller som det nu heter Åre-Östersund flygplats) inte heller fått sin väska. Ringde flygbolaget och de skulle fixa det. Åkte och jobbade. Såsmåningon ringde en sur j..el. -" Jag kan leverera mellan 16:30-20:00. Var är du då och är du inte där jag sagt tar jag med mig väskan så du får hämta den på Arlanda." Surade ur lite och meddelade att jag endera var på jobbet, mellan jobbet och hemma eller hemma. Och jag tyckte att det var ganska taskig service att inte kunna precisera tiden mer. "-JAMEN DET ÄR JU INTE MITT FEL! svarade sur j....ln. Just den kommenteren funkar otroligt dåligt på mig. Jag är ju av den bestämda uppfattningen att jag skiter i vems fel det är om jag betalat för en tjänst och inte får den eller det blir något fel....Tycker faktiskt inte att jag ska behöva höra att det inte är mitt fel utan att det ska åtgärdas. I alla fall hade han ju (den där sura) ytterligare en slot tider att välja emellan  nämligen mellan 20:00 -23:00.


Tillslut fick jag i alla fall väskan levererad till där jag bodde. Gillar inte sura människor som inte kan vara lite ödmjuka när de har betalt för att ta hand om saker som gått snett. Då kan jag inte hålla tyst och måste nödvändigtvis morra och väsa lite..... :-)


Nu är det alldeles snart kudden som gäller och ett stort glas vatten, för oj, vad jag var törstig!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards