Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Första inlägget för 2009

Av Gunilla - 16 januari 2009 23:50

Jag gick ut stenhårt i december och föll på målsnöret.....men nu är jag här igen.

Haft en lugn och skön jul, firat ett par nyblivna "fjortisar", firat in det nya året, varit på ett mycket roligt  40-års kalas, börjat jobba efter ledigheten och hittat en väldigt mysig och trevlig medryttarhäst med dito ägare.


Toriva heter hon en mycket söt nordsvensk som står här på Frösön. Inte så kunnig men rolig i alla fall. Men idag blev vi ovänner för hon tjorvade och hoppade och stökade..... Vi lade ned och gick hem istället tog inte strid när det var mörkt och halt och ganska kallt. Vi tar dusten i morgon istället när det är ljust och jag rider ut tillsammans med en annan häst.


Jobbat ja, i en och en halv vecka, det går fort. När jag kom på jobbet i morse vid 8-draget såg jag att det faktiskt började ljusna. Fick glädjefnatt!!


Bella mår bra men hon tyckte att vi var VÄLDIGT konstiga när vi förra onsdagen klev upp i ottan och jag skulle släpa ut henne "mitt i natten" och sedan dra hemifrån. Hon är en MYCKET slö hund som är otroligt noga med att få sova sin skönhetssömn fullständigt ostörd. På mornarna ligger hon som en sill utsträckt över hela min del av sängen och riktigt skriker ut att hon inte har sovit klart än. Det där med morgonpinkandet ute i kylan är hon måttligt intresserad av. Hon suckar djupt och förnöjt och borrar in sig lite längre ned i täcket.... Konstig hund....


Har inte hunnit plocka undan julen ännu. Den beräknas ha "left the building" någongång under kommande helg. Vi får väl se hur planenligt det går.


Förra helgen var jag i stallet och sedan var M & L på ngt som heter Fotsal i Krokom. En inomhusturnering i fotboll. De förlorade båda matcherna men var lika glada för det. Det är en cup i Sundsvall som de missat om de gått vidare och skulle spela vidare i inomhusfotbollscupen som också pågår. Inomhusgfotboll är faktiskt en helt annan sport i mina ögon. Målen är microskopiska, bollen lever sitt eget liv och studsar hysteriskt och så man bränner sig rejält när man drattar i golvet.


I går kväll var jag på en avslutsmiddag med ett antal kollegor för ett projekt som jag lett på jobbet. Vi gick på Mikado, norra europas bästa japanska restaurang. Den låg i Grytan av alla ställen på jorden tills för ett par år sedan då den brann upp (eller ned, välj själva) men nu har den likt fågel Fenix återuppstått och befinner sig ca 200 meter i från där jag idag jobbar. Det är så hysteriskt gott! Vi åt och åt och åt och åt. Men Mikado är ett ställe man går på när någon annan håller i plånboken för det är helt enligt devisen "smakar det så kostar det" där :-) Men den rekommenderas mycket varmt om någon har vägarna förbi, tjock plånbok och älskar god mat.


Jag är en sucker för japansk kokkonst verkar det som....i alla fall det som varit åt det japanska hållet av det jag ätit. Mums och smask.


Nu har jag skrivit av mig lite och jag återkomer nästa gång jag skriver.....

Godnatt!


 
 
Scrollan

Scrollan

17 januari 2009 10:02

Kul att du är tillbaka!! Har kollat varje dag men - inget. Å nu är du här igen, trevligt!!

Kram Scrollan

http://www.scrollan.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

17 januari 2009 19:55

Kul att höra ifrån dig igen. Roligt att du fått tag på en ny bra häst, nordisar är ju mina facoriter! Ha det gott nu!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Brodern

17 januari 2009 23:37

Jag har ju aldrig varit på Mikado därför vore det kul att få en lite bättre uppfattning om priset än bara att nån annan bör hålla i plånboken. Det är skitdyrt alltså.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards