Direktlänk till inlägg 27 oktober 2008

Världens högsta byggnad.....

Av Gunilla - 27 oktober 2008 04:47

nästan men så högt man kan komma i Kina i alla fall. SWFC,Shanghai World Finance Center. Det ser ut som en gigantisk kapsylöppnare (men den är lite större... :0) ). Andra höga byggnader är så höga för att det finns torn och tinnar på dem men detta monster kan man gå upp i och då hamnar man högst upp i världen :-). Jag är väldigt tveksam till höga höjder och sådär en 500 meter upp i luften känns det nog lite tveksamt att befinna sig på men jag ska försöka.


Högt...typ


Vi ska gå i gamla stan idag och strosa. Förmodligen powershopa lite till.. Jag har blivit en fena på det vid detta lag. Synd eller tur beror lite på hur man ser det att man bara får ha med sig 20 kg per person med sig hem. Övervikt är tydligen svindyrt så vi får förmodligen hålla oss till den limiten. Tur att det finns handbagage som får väga 8 kg och så funderar jag på att ha på mig tredubbla lager kläder hem för det ÄR JU SÅÅÅ kallt i Sverige vid denna årstid och man vill ju inte frysa när man kliver av planet...:-)


Vi hittade kanonfina Peakkopior som jag faktiskt så att man kan fundera på om det är plagiat :-).....Lite roligt och åka 1000 mil och handla när vi bor ungefär 10 mil från Åre :-)


Lite roligt för allt heter samma sak ja tycker jag  i alla fall men det blir en extremt stor skillnad om man bara så bara andas en aning i uttal eller tonation. När vi åker taxi och de säger att vi ska till den och den adressen så ser de helt frågande ut om Mia säger lite lite fel.. I mina öron låter det fullkommligt identiskt ....


I Kina finns inga våningsplan 4 och 14...4 på Kinesiksa är nästan samma ord som död så då har man rationaliserat bort 4:or och så var den saken löst :-)


Nu ska jag fixa frillan och sedan ska här powershopas :-)

 
 
Scrollan

Scrollan

27 oktober 2008 10:54

Ååå va härligt!! Vilken underbar semester ni är på då!*avis*

Kram Scrollan

http://www.scrollan.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

27 oktober 2008 20:44

Åh, vad spännande! Är inte ett dugg höjdrädd men får nästan lite svindel när jag ser byggnaden ändå! Jag ska resa bort ppå söndag, inte riktigt så långt eller exotiskt, bara till Tunisien...:-)

http://aintsaints.blogg.se

 
SeraG

SeraG

27 oktober 2008 22:42

Coolt att ni är i Shanghai! Handla inte för tungt ;o)

Kram Sara

http://queserag.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards